iets later dan bedoeld - Reisverslag uit Ulefoss, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu iets later dan bedoeld - Reisverslag uit Ulefoss, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu

iets later dan bedoeld

Door: Wilfred

Blijf op de hoogte en volg Wilfred

22 Januari 2013 | Noorwegen, Ulefoss

Beetje later dan bedoeld…
Dan kom je ineens tot het besef dat er al weer een week om is. En dat maakt 2 weken voor de update. Maar goed, laat is beter dan niet :)

Wat is er gebeurd?

Rita heeft heel erg haar best gedaan om ons huisje in ons thuis te veranderen. Heel veel dozen uitgepakt en spulletjes weg gewerkt dat ik mij afvraag waar het allemaal heen is gegaan.

Ik heb een grotere klussen afgemaakt en nieuwe begonnen. Er zit een grote klus in de pijplijn waar ik week 3 zou zijn moeten beginnen. In Notodden, 50km naar het westen. Een groot renovatie project waar een pand een 3e verdieping gaat krijgen en er in totaal 12 appartementen gemaakt moeten gaan worden. Veel combinatie werk. Maar zoals met meer grotere projecten loopt het hier ook uit, en al voor het begin. Denk dat ik daar komende week heen kan.

Daarbij komt nog dat ik zelf afgelopen donderdag middag op een tril-zaag ben gaan staan. deze lag dwars op de grond. Ik was bij mensen binnen bezig, laatste dingetjes opruimen. En omdat ik binnen bezig was in een ingericht huis had ik netjes mijn schoenen uit gedaan. En met het opruimen en heen en weer lopen naar beneden voel ik een scherpe prik en merk dat de zaag iets dichterbij mijn voet ligt dan dat ik wilde. En ik dacht er niet zoveel van. Viel wel mee met pijn, maar met de 2e stap zag ik dat er toch wel veel bloed uit het kleine sneetje kwam… Een dik uur later was ik 4 hechtingen rijker en zit ik nu met mijn voet regelmatig omhoog met een week ziekte verlof.

Verder dan maar digitaal met de zoektocht naar een auto. Dat staat even op een rustiger tempo. Heb een bot nu op de transporter van de oude handelaar uit Nederland en daar maar even rustig over denken. Er is in Noorwegen een leuke regeling als je een bedrijfsauto hebt die ouder is dan 10jaar mag je deze voor 300NOK terug laten zetten op een personen auto. Je moet dan de auto zelf terug bouwen met een achterbank en gekeurde gordels en dan laten zien. Dus ik mag nu de bus die ik gebruik van mijn werkgever ombouwen naar personenwagen en dan rustig wachten tot ik het geld binnen heb van de transporter.

Verder… Casper en Joram zijn erg blij met Skype en Minecraft om daar met hun vrienden uit Muiden op te spelen en te praten.

Rita is lid geworden van het lokale koor, dat heet het Holla-koor maar met 5 dames uit NL word het ook wel het Holland-koor genoemd.

Zover,
Wilfred

• 23 Januari 2013 - 16:52

Frits:

Een Goedemiddag Wilfred

Bedankt voor jou verslag wens jullie alle goeds & Gods zegen bij alles wat je onderneemd

Frits