Met excuus ;) - Reisverslag uit Ulefoss, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu Met excuus ;) - Reisverslag uit Ulefoss, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu

Met excuus ;)

Door: Wilfred

Blijf op de hoogte en volg Wilfred

06 April 2013 | Noorwegen, Ulefoss

Te lang geleden… Ik beken, ik ben slecht in het tijd vrij maken voor deze update’s. Ik zag dat de vorige al weer van Januari was.

Wat is er intussen gebeurd?
Best veel, daarom ook dat een update zo moeilijk te doen was. Het is druk. Ik merk dat de hele dag werken en Engels gemixt met Noors praten best veel energie kost. En dan ben ik erg leeg in de avond en dan rond half 10 graag naar bed ga. Iets zwaarder dan ik had verwacht.

De bus, mijn trouwe transporter is verkocht. In 2010 heb ik deze gekocht en nu met een 100.000km meer op de teller vorige maand verkocht. Met dit geld heb ik hier een Peugeot 406 gekocht uit 2000. 290.000km dus ik hoop dat we het jaar uit rijden :)

Ik ben gestart in Notodden, en weer gestopt en weer begonnen. Het is een beetje rommelig en weinig coördinatie. Ik ben er af en toe een paar dagen. Heb nu het dak eraf gehaald, de muur rondom recht gemaakt. Nu is er een goede betonnen vloer op gelegd. Daarop moet dan weer een verdieping komen. Het ligt nu bij de bank begrijp ik die eerst 60% verkocht wil zien voordat ze meer geld uitlenen.
Verder vul ik mijn tijd met een heel scala aan kleinere klussen.

In huis druk geweest met de keuken, de oude verwijderd. En een stukje nieuw gemaakt. Aanrecht en kookplaat gezet. Komende week nog een gat in de muur maken voor de afzuigkap erboven.

De lente lijkt het verder eindelijk te winnen van de winter. Gister was het voor het eerst in de ochtend boven het vriespunt.

De jongens vinden steeds meer hun draai op school. Ook Joram lijkt wat meer zijn plekje te vinden. Rita is vaak mee naar school om te kijken en tips te geven. Ik vind het dan wel grappig dat er veel aandacht word gegeven aan het feit dat Joram een scheet lied in de klas. En dat dit toch echt niet hoorde. Tuurlijk, helemaal gelijk… Prioriteiten :)

Casper gaat volgende week op kamp, een hele week op een nautische school waar de aandacht vooral ligt op discipline en netheid. Ben benieuwd. Ik verwacht een stoere zeeman terug thuis.

Hebben een gezellig bezoek gehad. Erg leuk. En het volgende bezoek staat al op de kalender. Zelf hebben het in de planning om begin Juli naar Nederland te komen. De details zijn er nog niet helemaal. Maar waarschijnlijk zijn we bij Rita haar ouders in Lelystad.

Zover even.
Dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte.

groet.


  • 14 April 2013 - 13:02

    Leo:

    Leuk om te lezen Wilfred.......nog een paar weken, dan gaan we het zelf zien!

    Groetjes aan vrouw en kinderen

    Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Ulefoss

Noorwegen...

Verslag van onze emigratie.

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Verhuizen

08 Juli 2013

kleine update

23 Juni 2013

Even een update voor onze vakantie

06 April 2013

Met excuus ;)

22 Januari 2013

iets later dan bedoeld
Wilfred

LS In dit blog ga ik proberen onze verhuizing / emigratie proces naar Noorwegen te beschrijven. Veel plezier in het lezen hiervan. Wilfred

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 18109

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 30 November -0001

Noorwegen...

Landen bezocht: