Weer een week om - Reisverslag uit Porsgrunn, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu Weer een week om - Reisverslag uit Porsgrunn, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu

Weer een week om

Door: Wilfred

Blijf op de hoogte en volg Wilfred

04 November 2012 | Noorwegen, Porsgrunn

Hallo samen.

Weer maar even een verhaaltje voor het slapen gaan :)

Er was eens... Een Hollander die naar Noorwegen wilde...

Deze week was erg druk hoop werk gedaan dan erg veel gezoek en
gepuzzel was, trap waar men laminaat op wilde hebben, en dan de voeg
gelijk aan de neus van de trede.... Op Facebook staan wat foto's ... de klant was blij

Het huisje in Ulefoss lijkt ook te gaan worden wat we willen voor het
eerste jaar. Is het oude huis waar ik vorige week over schreef. Oud en
tochtig aan de doorgaande weg :) maar wel met een duikplank in de
tuin. Zo het Telemarkskanalen in elke dag dat het mooi weer is.
Achter het kanaal is een stuk natuur wat erg mooi is. Dan vind
ik de weg niet zo erg, en het oude huisje heeft denk ik gewoon meer
sfeer.
Voordeel van Ulefoss is ook dat er nu 3jaar lang een emigratie project
loopt om Nederlanders en Belgen naar de komune (gemeente) te krijgen, en toen ik er op een zondag in de kerk was kwam ik zo 3 Nederlandse koppels tegen. De school is er ook gewent dus aan Nederlandse kinderen. Lijkt mij goed. Hebben de jongens een wat meer vliegende start

Alles bij elkaar voelt dit nu als de beste optie en ben ik gestopt met zoeken naar andere opties. Ik kan het huren vanaf 1 December. Als je het leuk vind om van boven te zien, het is de Lanavegen 146 in Ulefoss.

Verder praktisch...
15 - 17 November komen Rita en de jongens naar Noorwegen.
7-12 kom ik terug naar Nederland voor Sinterklaas en doop van Casper.
Maandag 10 ga ik weer terug naar Noorwegen.

Dan kom ik voor de kerst weer terug naar Nederland. Tussen kerst en O&N zullen we dan aan het inpakken en verhuizen zijn. Als er dus nog mensen zijn die hier of daar willen helpen dan van harte welkom. Zal in Muiden ingepakt moeten worden, dan vervoer naar Noorwegen en dan weer uitpakken. Sneeuw word voor gezorgd ;)

Als je kunt en wil helpen dan graag even bericht aan mij en Rita zodat we op de hoogte zijn en wat kunnen plannen.

Groeten en tot mails.
Wilfred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Porsgrunn

Noorwegen...

Verslag van onze emigratie.

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Verhuizen

08 Juli 2013

kleine update

23 Juni 2013

Even een update voor onze vakantie

06 April 2013

Met excuus ;)

22 Januari 2013

iets later dan bedoeld
Wilfred

LS In dit blog ga ik proberen onze verhuizing / emigratie proces naar Noorwegen te beschrijven. Veel plezier in het lezen hiervan. Wilfred

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 18139

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 30 November -0001

Noorwegen...

Landen bezocht: