De laatste week... - Reisverslag uit Porsgrunn, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu De laatste week... - Reisverslag uit Porsgrunn, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu

De laatste week...

Blijf op de hoogte en volg Wilfred

16 September 2012 | Noorwegen, Porsgrunn

Nog een paar dagen en dan is het weer vrijdag. En dan begint de thuisreis. Ik ga Noorwegen wel missen maar heb ook weer veel zin om Rita en de jongens weer te zien.

Terwijl ik dit schrijf weet ik nog niets zeker. Er zijn wat lichten aan de horizon. De Noorse horizon dan dus welteverstaan.

Donderdag morgen zat ik in het kantoor bezig met de normale dingen, email facebook en een paar vacature sites te bekijken. Komt er een oude bekende binnenlopen. En we raken even zo gewoon aan de praat hallo hoe gaat het wat doe je nu enz. Terwijl we zo in gesprek zijn pakt ze haar telefoon, "Ik ga je een nummer geven van een aannemer die erg veel werk heeft op dit moment, misschien weet hij wat voor je." En zo zat ik om 1u die middag ineens aan een sollicitatie gesprek. Liep vrij vlot en hij was meer bezorgt over de rest van mijn kwaliteiten dan mijn technische skills. Toch nog een beetje benieuwd naar mijn skills dan toch maar even aan het werk. En rond 4u waren we dan na wat omzwervingen eindelijk op de klus. Een school in Skien.
Dat beviel ook wel wederzijds en hij bood mij een baan aan daar op die klus en ook voor een goed salaris.

Als de papier handel dus nu een beetje mee werkt kon het maar zo zijn dat ik dus maandag een baan heb in Noorwegen. Ben er echt blij mee. Ziet eruit als leuk afwisselend werk met een christen als chef. Klinkt mij goed.

Zaterdag was het 15 september. Mijn verjaardag. En ik had verwacht dat ik via Skype misschien wat contact zou hebben met Muiden, of misschien ergens te gaan eten in mijn eentje…
Ik was aan het helpen in de kerk. Er moest een gordijn worden opgehangen. Terwijl we ermee bezig waren en het ook over mijn verjaardag hadden gehad vroeg ik dus aan een van de mannen of ze een leuk restaurantje wisten waar ik die avond mijzelf kon trakteren. Zegt een van de mannen daar aan de klus: “It’s not good for you to spend your birthday alone.” En pingeldedepingel mijn gsm. Of ik zin had te komen eten die avond…
Rond 1uur was ik weer thuis. Het is erg prettig te ontdekken dat ik hier al best een aantal vrienden heb zo in 3 bezoekjes. Erg prettig.

Verder gaat maandag (morgen dus) mij meer antwoorden geven. Maar mijn hoop is er dat het nu wel eens een volgende fase in zou kunnen gaan.

Shaloom

  • 16 September 2012 - 21:34

    Dorien:

    Klinkt superpositief! Ik bid mee dat de deuren open gaan! Dank je voor het delen en fijn dat je je verjaardag niet alleen hoefde door te brengen! Ben benieuwd!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Porsgrunn

Noorwegen...

Verslag van onze emigratie.

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Verhuizen

08 Juli 2013

kleine update

23 Juni 2013

Even een update voor onze vakantie

06 April 2013

Met excuus ;)

22 Januari 2013

iets later dan bedoeld
Wilfred

LS In dit blog ga ik proberen onze verhuizing / emigratie proces naar Noorwegen te beschrijven. Veel plezier in het lezen hiervan. Wilfred

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 18146

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 30 November -0001

Noorwegen...

Landen bezocht: