De baan :) - Reisverslag uit Porsgrunn, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu De baan :) - Reisverslag uit Porsgrunn, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu

De baan :)

Blijf op de hoogte en volg Wilfred

19 September 2012 | Noorwegen, Porsgrunn

Dan gebeurd het dan toch...
Ik was al een paar dagen aan het werken bij Odd Arvid. Hij heeft een klusbedrijf en had veel te veel werk. Het was al lekker gewoon om bezig te zijn weer een beetje dingen doen gewoon. In het slechtste geval zou ik mijn reis hebben terug verdient.

Zoals ik eerder al schreef er waren lichten aan de Noorse horizon. En ik heb nu besloten de stap te wagen. Ik heb nu vanaf 15 oktober een baan bij deze man. Eerst voor 3mnd. De papier winkel is dus een “Step of faith” geworden. Ik ga er nu in geloof van uit dat ik ook na de drie maanden werk zal zijn.

Er is werk zat, probleem is alleen even de toestemming.
Noorwegen werkt wat anders dan NL op elektrotechnisch gebied.
Hier heb je een leerling, die ten alle tijden onder supervisie van een monteur moet werken, de leerling is niet zelf verantwoordelijk voor het werk dat gedaan word.
Dan is daar de monteur, die mag zelfstandig werken aan elektrische installaties beetje zelfde dus als NL. De monteur heeft de fagbrev. Bewijs van bekwaamheid, die ik dus niet heb gekregen begin dit jaar.
En dan is er nog de installateur. Deze is als controleur verantwoordelijk voor het werk van de monteur.
Een van de grotere klanten huurt Odd Arvid dus in als monteur en dit bedrijf is verantwoordelijk voor zijn werk. En er moet toestemming komen van hun dat ik regelmatig mee werk.
Deze toestemming is mijn stap in vertrouwen op God. Dat er dus in deze maanden toestemming zal komen voor het vele elektra werk dat er gedaan moet worden.

Dank voor jullie gebeden en vele berichten. Ik ga dus vrijdag naar huis met een baan in het vooruitzicht.

  • 19 September 2012 - 20:39

    Dorien:

    TOP!!!
    Klinkt heel goed Wilfred! Goed om die eerste stap te zetten en in het land te zijn. Dan gaan de deuren open als het voor jou is. Succes met alle afrondingen! Liefs van hier

  • 19 September 2012 - 20:57

    Jos En Joke De Jongh:

    hallo Wilfred, we zijn blij voor je. echt een gebedsverhoring, dat je ZIjn stem goed hebt verstaan. Gaat je gezin nu ook verhuizen of moet je eerst verder een woning zoeken? ja stap voor stap met God...heel veel zegen en succes gewenst van Jos en Joke de Jongh uit Bussum.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Porsgrunn

Noorwegen...

Verslag van onze emigratie.

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Verhuizen

08 Juli 2013

kleine update

23 Juni 2013

Even een update voor onze vakantie

06 April 2013

Met excuus ;)

22 Januari 2013

iets later dan bedoeld
Wilfred

LS In dit blog ga ik proberen onze verhuizing / emigratie proces naar Noorwegen te beschrijven. Veel plezier in het lezen hiervan. Wilfred

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 18143

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 30 November -0001

Noorwegen...

Landen bezocht: