Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Ulefoss, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Ulefoss, Noorwegen van Wilfred Verschuure - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar

Door: Wilfred

Blijf op de hoogte en volg Wilfred

02 Januari 2013 | Noorwegen, Ulefoss

Gelukkig Nieuwjaar. Al het goeds en wenselijke voor 2013.

Het is gelukt, ik zal even bij het begin beginnen. Ook al weet je nu de uitkomst.

27e December begint deze aflevering van "Verschuure goes Norway" :)

Om 10u waren daar de hulptroepen die zouden helpen inpakken. Zelf had ik minder kunnen doen dat ik had willen doen vooraf. Het lukte gewoon niet, vermoeidheid en andere verplichtingen maakte dit soort van onmogelijk.

Rita had nog even bedacht dat het toch wel leuk was om de aanbieding voor nog een rijexamen doen even aan te pakken. Die was dus weg. Joram heeft heel veel foto’s gemaakt en was daarna nog even naar zijn vrienden. En Casper heeft ook veel geholpen voor hij naar zijn vrienden ging.
Dus samen met de hulptroepen hebben een vliegende start gemaakt met inpakken.

Om 11:30u dan een heel blij belletje van Rita, 3keer is scheepsrecht. Heel prettig want het rijbewijs halen in Noorwegen was gewoon bij 0 beginnen geweest. En in Noorwegen moet je in elk seizoen gereden hebben...

Rond de lunch was er bijna alles klaar echt veel sneller dan ik had gevreesd. Maar dan toch die beruchte laatste loodjes... maar alles zat toch in de auto rond 16u waar ik had gehoopt rond 19u klaar te zijn met alles, gewoon 3uur eerder.

Om 19 vertrokken we uit Lelystad met opa en oma en vrienden richting Hirtshals. De rit verliep snel elke 2u een break en wissel van chauffeurs waar nodig. En 28-12 om half 8 waren we bij de veerhaven. 11:45 de boot op en 3,5u later waren we op Noorse grond.
Ik had daar een controle verwacht van de douane, maar de papieren alleen was voldoende en ik denk dat mijn eerlijke blik geholpen met de -8graden Celsius deze doorloop behoorlijk versnelde.
Verder niet veel gedaan dan slapen.

De 29e rond 10u uit bed en begonnen met ijs breken op mijn eigen parkeer plekje naast het huisje. Na wat nameten bleek de bakwagen namelijk precies te passen, erg prettig dat het zo dichtbij kon staan.
De vers gemaakte Neder-Noorse vrienden waren en een halfuur later en had bij verrassing nog een Hollander meegenomen die op bezoek was bij hun. Dit was voor mij voor het eerst dat er een compleet vreemde mij zomaar kwam helpen uitpakken. Door deze hulp was de wagen om 13:30 leeg...

We schrijven nu 2-1-2013. Het huis is vol met dozen en bezoek. We hebben steeds meer op de plek waar we het willen hebben. Steeds meer word het ons huisje en krijgt het onze stempel. Volgend jaar ga ik aan de slag met de keuken en dan word deze ook wat functioneler en prettiger in gebruik.
Heel erg bedankt voor die mensen die voor ons verborgen hebben gebeden en geduimd voor onze verhuizing.

En een heel dikke “Dank u wel” aan Maarten en Jelle, Martijn en Inge, Paul en Irene, Martin en Iris, Fred en Diny en aan Opa en Oma Postma voor alle praktische hulp.

Wilfred

  • 02 Januari 2013 - 22:11

    Jeanne Nijhuis:

    Allemaal de beste wensen voor 2013. Fijn dat de reis en de verhuizing goed verlopen zijn. Rita gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs.
    We wensen jullie heel veel goeds in jullie nieuwe huis, werk en school in Noorwegen.
    Hartelijke groeten van Henk en Jeanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Ulefoss

Noorwegen...

Verslag van onze emigratie.

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Verhuizen

08 Juli 2013

kleine update

23 Juni 2013

Even een update voor onze vakantie

06 April 2013

Met excuus ;)

22 Januari 2013

iets later dan bedoeld
Wilfred

LS In dit blog ga ik proberen onze verhuizing / emigratie proces naar Noorwegen te beschrijven. Veel plezier in het lezen hiervan. Wilfred

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 18126

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 30 November -0001

Noorwegen...

Landen bezocht: